Loading...
 Start Page

Το Εμπόριο και η συμβολή του στην ανάπτυξη και την απασχόληση

Εισήγηση από τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου κ. Τσώκο με αντικείμενο τα προβλήματα και τις προοπτικές του Εμπορίου στον Δήμο.

Αναφορά σε θέματα όπως:

-- Μετά τον σεισμό του 2008 πολλοί έμποροι πήραν σεισμοδάνεια από την Εθνική τράπεζα (κύρια) με εγγύηση ελληνικού δημοσίου: Σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης και κατά συνέπεια αδυναμία ανταπόκρισης,

-- Επιδίωξη λειτουργίας υπηρεσίες από την Δ.Ε.Η. στην Κάτω Αχαΐα, ώστε να αποφεύγεται η μετακίνηση των εμπόρων στην Πάτρα Στα πρότυπα του «Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων» από την ΔΟΥ Πατρών και ανάλογης υπηρεσίας από το Ι.Κ.Α.,

-- Επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου μέχρι Κ. Αχαΐα. Όλο το έτος και οπωσδήποτε το καλοκαίρι,

-- Πρόβλημα parking και τρόποι επίλυσης του,

-- Υπαίθριο εμπόριο παρά εμπόριο, Λειτουργία του Αεροδρόμιου του Αράξου ως κόμβος Εμπορικών πτήσεων και μεταφορώn,

Ολοκλήρωση έργων ανάπλασης.

 

Εισηγητής:

1. κ.Τσώκος Νικόλαος, πρόεδρος Εμπορικού Επαγγελματοβιομηχανικού Συλλόγου Δήμου Δυτ.Αχαίας


Ασφαλιστικές εισφορές

Το τεράστιο πρόβλημα των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ, ένα πρόβλημα που χρόνια τώρα ταλανίζει τους συναδέλφους, και οι οποίες ρυθμίσεις που προωθούνται κατά καιρούς από τις εκάστοτε κυβερνήσεις είναι σαν να θέλουμε να θεραπεύσουμε έναν καρκινοπαθή με χαπάκι ασπιρίνης.

Οι υπερβολικά υψηλές εισφορές είναι θηλιά στο λαιμό των συναδέλφων καθώς και παράγοντας αποτρεπτικός σε όποιον θέλει να κάνει μια νέα επιχειρηματική αρχή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τα επίσημα έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μόνο στην Ελλάδα ισχύει το καθεστώς της Πάγιας εισφοράς, αυξανόμενης, ανεξαρτήτως εισοδήματος για αυτοαπασχολούμενους ελεύθερους επαγγελματίες σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Να είναι λοιπόν δυνατή η επιλογή της ασφαλιστικής κατηγορίας του ελευθέρου επαγγελματία και να είναι σε συνάρτηση με το εισόδημά του.

Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει τις ίδιες εισφορές στον οργανισμό ένας μικρός επαγγελματίας μ’ έναν μεγαλοεπιχειρηματία που έχει 20πλάσια κέρδη.

Σε ορισμένες μάλιστα χώρες όπως Γερμάνια και Βέλγιο, δίνεται το δικαίωμα στον ελεύθερο επαγγελματία στην επιλογή ταμείου κρατικού ή ιδιωτικού.

 

Παραεμπόριο

Το λιανεμπόριο που γίνεται χωρίς παραστατικά δεν είναι χθεσινό φαινόμενο.

Εδώ και χρόνια αποθήκες χονδρικής στοκάρουν φτηνά εισαγόμενα προϊόντα από τριτοκοσμικές χώρες, κυρίως την Κίνα, διαφόρων προϊόντων, απομιμήσεις επώνυμων ειδών, ρούχων κλπ. που μπορεί κανείς να βρει άνετα και σε έλληνες μικροπωλητές σε λαϊκές αγορές.

Τελευταία μάλιστα, οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας φθηνών προϊόντων έχουν απογειωθεί λόγω του ότι ο άνεργος, ο χαμηλοσυνταξιούχος και ο εργαζόμενος των 300 ευρώ δεν μπορεί πλέον να αγοράσει τίποτε άλλο από προϊόντα ευτελούς αξίας.

Οι χονδρέμποροι – Έλληνες στην πλειοψηφία – πλουτίζουν από τις διαφορές στο κόστος παραγωγής ανάμεσα σε Ασία και Ευρώπη και διοχετεύουν στην αγορά αυτά τα φτηνά προϊόντα –που συνήθως βαφτίζονται ευρωπαϊκά– με παραστατικά ή χωρίς, με το κράτος να χάνει και αυτό από μη καταβολές ΦΠΑ.

Από την άλλη δημιουργείται ένας αθέμιτος ανταγωνισμός, τα μικρά μαγαζιά να πλήττονται, συνάδελφοι επαγγελματίες με λειτουργικά έξοδα, ενοίκια, ασφαλιστικές εισφορές και εφορία να κλείνουν, γιατί, με τις απολύσεις, τις μειώσεις μισθών και συντάξεων ο κόσμος δεν έχει λεφτά για να ψωνίσει. Αλλά και επειδή σε αυτές τις συνθήκες, ο ανταγωνισμός των μικρεμπόρων με τις αλυσίδες πολυκαταστημάτων, που μπορούν να κρατούν το κόστος αγοράς σε χαμηλότερα επίπεδα από τα μικρομάγαζα, γίνεται πια δυσβάσταχτος.

Ζητάμε λοιπόν από τις αρμόδιες Ελεγκτικές και Διωκτικές αρχές, να διώκεται όχι μόνο η τελευταία του έκφραση που είναι οι πάγκες και τα καροτσάκια με τα «προϊόντα», αλλά να φτάσουν στις πηγές του παραεμπορίου, στους μεγαλοεισαγωγείς σε αυτούς που πραγματικά πλουτίζουν.

 

Προαστιακός

Ο Προαστιακός Πάτρας, έχει μπει για τα καλά στην ζωή των κατοίκων της Αχαϊκής πρωτεύουσας και επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα στην αναβάθμιση της ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Καθημερινά μετακινούνται με τον προαστιακό περισσότεροι από 5.000 επιβάτες που κατοικούν στις περιοχές της Αγυιάς, του Καστελόκαμπου, του Ρίου, του Ακταίου και του Αγίου Βασιλείου, με τους καλοκαιρινούς μήνες η κίνηση σχεδόν να διπλασιάζεται, αφού το τρένο εξυπηρετεί όσους κατευθύνονται από και προς τις παραλίες του Ρίου και του Αγίου Βασιλείου, καθώς και φοιτητές, εργαζόμενους και επισκέπτες που πηγαίνουν προς το Νοσοκομείο του Ρίου και το Πανεπιστήμιο Πατρών, με μετεπιβίβαση στον Καστελλόκαμπο σε συνεργασία με το αστικό ΚΤΕΛ.

Θεωρούμε ότι η επέκταση του προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα και όχι μονό, θα βοηθήσει την πόλη μας αλλά και την ευρύτερη περιοχή να αναπτυχτεί οικονομικά κατά τη διάρκεια όλου του έτους.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Αλεξόπουλο, θα είναι το πρώτο έργο που θα ενταχθεί στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020.

Ευελπιστούμε λοιπόν, ότι με την κατασκευή του τμήματος του προαστιακού προς Κ. Αχαΐα όλη η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αχαΐας που δέχεται χιλιάδες τουριστών τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό θα έχει ένα αστικό μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο και ασφαλές, έτσι ώστε όσο εύκολα μπορεί κάποιος από την Πάτρα να πηγαίνει στο Ρίο, άλλο τόσο εύκολα θα πρέπει να μπορεί να έρχεται στην Κάτω Αχαΐα.

Και με μια αντίστοιχη μετεπιβίβαση στα Καμίνια σε συνεργασία με το αστικό ΚΤΕΛ, θα μπορούν να εξυπηρετηθούν οι μετακινήσεις μεταξύ δημοτικών διαμερισμάτων, καθώς και οι καθημερινές μετακινήσεις των εργαζομένων από και προς τη βιομηχανική περιοχή .


Ανάπλαση Ιστορικού και Εμπορικού κέντρου ΚΑΤΩ ΑΧΑΙΑΣ

Ένα έργο μεγάλης εμπορικής και όχι μόνο σημασίας βρίσκεται στην τελική του ευθεία.

Ένα έργο που δεν ολοκληρώνεται λόγο της μη δυνατότητας από πλευράς Πολιτείας να αποδεσμευτούν τα κονδύλια προς τους εργολάβους του έργου, τους οποίους κ. Ορφανουδάκη και κ Βουτυρά οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί με φοβερά καλή θέληση και συνεργασία προχώρησαν το έργο στο βαθμό που προσωρινά λειτουργούμε, χωρίς να έχουν πάρει τα ανάλογα χρήματα.

Παρακαλούμε λοιπόν τον κ. Περιφερειάρχη, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, να αποδεσμευτούν τα χρήματα, έτσι ώστε άμεσα, να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το έργο στους συμπολίτες μας.

 

Πάρκινγκ

Με την πρόοδο των εργασιών ανάπλασης στο Ιστορικό Κέντρο της πόλης μας, και την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, έχουν δημιουργηθεί αυξημένες ανάγκες σε θέσεις παρκαρίσματος, και ιδιαίτερα στα Δυτικά της Ανάπλασης.

Σε συνάντηση του Δ.Σ του συλλόγου μας με τον κ. Δήμαρχο, έχουμε θίξει το θέμα, και περιμένουμε με την ολοκλήρωση των έργων, να δοθεί και σε αυτό το θέμα λύση.

 

Σεισμοδάνεια με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου

Μετά τον καταστροφικό σεισμό τις 8ης Ιουνίου του 2008 που έπληξε τον Δήμο μας, με θύματα 2 συμπολίτες μας, και συγκλόνισε τη Χώρα, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών και νυν ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ επικεφαλής κλιμακίου που επισκέφτηκε την πόλη, είχε δεσμευτεί ότι θα καταγραφούν οι ζημίες και θα αποζημιωθούμε.

Οι ζημίες καταγραφήκαν από κλιμάκια της Περιφέρειας άλλα αντί αποζημιώσεων προωθήθηκε τραπεζικός δανεισμός με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου με επιτόκια τρελά, πάνω από 11%, με περίοδο χάριτος 2,5 χρόνια και μετά εξόφληση σε 6 εξαμηνιαίες δόσεις.

Πάρα πολλοί συνάδελφοι θέλοντας να επαναλειτουργήσουν τις επιχειρήσεις τους, μετά τις καταστροφές που άφησε στο πέρασμά του ο Εγκέλαδος, απευθύνθηκαν στα Τραπεζικά Ιδρύματα (κυρίως ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ).

Αν σε όλα αυτά προσθέσετε ότι χρονικά συνέπεσαν με την έναρξη της κρίσης, γίνεται εύκολα αντιληπτό σε τι κατάσταση έχουν επέλθει οι συνάδελφοι. Η Τράπεζα επειδή υπάρχει η εμπλοκή του Ελληνικού Δημοσίου ως εγγυητής δεν δέχεται ρύθμιση και τα μέλη μας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν.

Με τα πολύ υψηλά επιτόκια δανεισμού καθώς και με τους τόκους υπερημερίας

Ζητάμε λοιπόν για το θέμα αυτό, άμεσα η Κυβέρνηση να δώσει οριστική λύση, με 20ετη τουλάχιστον επιμήκυνση του Δανείου, άτοκα, και όχι απλά αναστολή καταβολής των δόσεων, έτσι ώστε να πάψει να αιωρείται αυτό το θέμα σαν γκιλοτίνα πάνω από κάθε επιχείρηση.

Κύριοι, δεν επιλέξαμε εμείς να δανειστούμε, ο Εγκέλαδος μας επέλεξε………

 

Παράρτημα ΔΕΗ:

Υπάρχει στην Κ. Αχαΐα «Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων» από την ΔΟΥ Πατρών. Μετά από ενέργειες του Δημάρχου Δυτ. Αχαΐας, κ. Χρ. Νικολάου υπάρχει πλέον και ανάλογη υπηρεσία από το Ι.Κ.Α. Πρέπει να επιδιωχτεί να λειτουργήσει ανάλογη υπηρεσία και από την Δ.Ε.Η. στον ήδη υπάρχοντα χώρο της, με σκοπό να διεκπεραιώνονται ρυθμίσεις και άλλες, όχι συνθέτες εξυπηρετήσεις, ώστε να αποφεύγεται η μετακίνηση συναδέλφων και όχι μόνο στην Πάτρα, γιατί χρονικά με τον συνωστισμό που παρατηρείται στα Κεντρικά της ΔΕΗ η καθυστέρηση τείνει να ισούται με χάσιμο του μεροκάματου.

 

Αεροδρόμιο Αράξου και Εμπορική λειτουργία του

Το Αεροδρόμιο Αράξου λειτουργεί καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου εξυπηρετώντας την χειμερινή περίοδο κυρίως ιδιωτικά αεροσκάφη ενώ την άνοιξη και το καλοκαίρι εξυπηρετεί πτήσεις προγραμματισμένες ή πτήσεις τσάρτερ για πολλούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Με δεδομένο ότι η ευρύτερη περιοχή του κάμπου της Αχαΐας αλλά και της Ηλείας έχει πολύ μεγάλη εξαγώγιμη παραγωγή αγροτικών προϊόντων, με κύρια την καλλιέργεια φράουλας, σε περίπτωση διασύνδεσης εμπορικών πτήσεων σε αγορές του εξωτερικού, θα υπάρχει πολύ μεγάλη εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος.

Όλο αυτό συμβάλει στη μείωση του κόστους για τον παραγωγό και εάν σε αυτό προσθέσουμε και την μελλοντική άρδευση του κάμπου της Δυτικής Αχαΐας καταλαβαίνει κανείς πόσο ανταγωνιστικός γίνεται ο παραγωγός μας.

Μακροπρόθεσμα και σε περίπτωση επέκτασης του Προαστιακού και πέραν της Κάτω Αχαΐας, η διασύνδεσή του με το Αεροδρόμιο Αράξου, έτσι να υπάρχει αστικό μέσο σταθερής τροχιάς που το συνδέει με την πρωτεύουσα του νομού.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Για περισσότερες πληροφορίες:
Γιάννα Άσπρου, τηλ.:

διαχωριστική γραμμή

Login / Sitemap

εικονίδιο facebookεικονίδιο flickr

© Copyright 2015 - 2017 pelopanaptixi.gr